ТРУДОВІ РЕСУРСИ ЯК ФАКТОР ВПЛИВУ НА ЯКІСТЬ КОНСАЛТИНГОВИХ ПОСЛУГ, ЩО НАДАЮТЬСЯ В УМОВАХ РИНКОВИХ ВІДНОСИН

УДК 331.101.262

Сироватська К.С., студентка 4 курсу
ХНЕУ ім. С. Кузнеця

Анотація. У статті досліджено особливості впливу трудових ресурсів на якість консалтингових послуг, що обумовлені нематеріальною природою консалтингу.

Ключові слова: трудові ресурси, трудовий потенціал, консалтинг, інтелектуальні ресурси, консалтингові послуги.

Annotation. In the state of affairs there is a great deal of work done by labor resources for alleged consulting services, which are not limited to the nature of consulting.

Key words: labor resources, labor potential, consulting, intertechnical resources, consulting services

У сучасному суспільстві в умовах загострення конкуренції на світовому ринку важливим є знаходження нових джерел конкурентних переваг, що ґрунтуються на потенціальному розвитку нематеріальних ресурсів підприємства. Високий рівень забезпеченості трудовими ресурсами, їх раціональне використання мають велике значення для підвищення ефективності функціонування підприємства незалежно від галузевої приналежності. Основою для збільшення рівня продуктивності праці є формування переваги, що забезпечується кадровою політикою підприємства. Розвиток нематеріального виробництва у сучасному світі посилює роль нематеріальних понять. Розкриття особливостей впливу трудових ресурсів на якість консалтингових послуг є важливим напрямом дослідження нематеріальної економіки.

Проблематика ефективності використання трудових ресурсів досить широко розглядається в науковій літературі. Ефективність трудових ресурсів в розрізі впливу на якість консалтингових послуг є перспективним напрямом дослідження. Серед досліджень та науковців ці питання висвітлені у працях П. Друкера, Дж. Гелбрейта, М. Зільбермана, Є. Тоффлера, В. Верби.

Метою дослідження є аналіз поняття «трудові ресурси», визначення впливу трудових ресурсів на якість консалтингових послуг.

Трудові ресурси визначають результати діяльності підприємства та його конкурентоздатність, характеризують ресурсний потенціал установи. Трудові ресурси – це частина працездатного населення, яка володіє фізичними та розумовими здібностями та знаннями, необхідними для здійснення корисної діяльності [1].

Економічний консалтинг – це підприємницька діяльність професіональних консультантів з надання економічним суб’єктам консалтингових (ділових) послуг, що забезпечує підвищення їх ефективності і конкурентоспроможності на підставі впровадження досягнень науки, знань і новаторського досвіду в господарську практику. Ресурси, продукт і результат консалтингу є нематеріальними, що дає підстави для його визначення як галузі (складової) нематеріальної економіки [2, с.56].

Ресурсами консалтингу є інтелектуальні трудові ресурси. Отже, для того, щоб консалтингова організація вела конкурентоспроможну діяльність необхідно, щоб рівень освіти, кваліфікація та рівень професійної підготовки трудових ресурсів був істотно вищим, ніж середній по галузі консультаційних послуг. Ефективність консалтингової діяльності підприємства повністю залежить від рівня професійної кваліфікації персоналу, яка повинна постійно підвищуватися відповідно до сучасного досвіду, а освітній та інтелектуальний рівень – забезпечувати не лише можливість глибокого засвоєння базових знань, але й можливість постійного розвитку. Некваліфіковане надання консультаційних послуг може сформувати негативне уявлення про консалтингову організацію [4, с.189].

Для досягнення поставлених господарюючими суб’єктами економічних цілей використовуються особливий вид ресурсів – консалтингові. Консалтингові ресурси виступають чинником ефективності і конкурентоспроможності. Для того, щоб оцінити вплив якості трудового потенціалу в забезпеченні ефективності консалтингової діяльності підприємства, необхідно виділити базові заходи щодо вдосконалення кадрової політики консалтингової організації:

  1. Підвищення рівня автоматизації надання консультаційних послуг.
  2. Постійний процес підвищення кваліфікації трудових ресурсів консультаційної організації.
  3. Підтримка ініціатив співробітників, зокрема управлінців в організації та підвищенні продуктивності персоналу.
  4. Підвищення контролю оцінки якості послуг, що надаються.
  5. Планування, структуризація та вимірювання досягнутих результатів.
  6. Створення та контроль функціонування належної організаційної культури.

Впровадження запропонованих заходів дозволить консалтинговим організаціям покращити організацію трудових ресурсів, що позитивно вплине на якість консалтингових послуг, що надаються.

Оскільки, інтелектуальні ресурси консалтингу є нематеріальними активами, вони мають специфічні риси управління, це також накладає відбиток на якість послуг, що надає консалтингове підприємство.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Грішнова О.А. Економіка праці та соціально - трудових відносин.

  2. Нематеріальна економіка: управління формуванням і використанням інтелектуального капіталу: монографія / Л.С. Шевченко, О.А. Гриценко, Т.М. Камінська та ін.; за ред. Л.С. Шевченко. – Х.: Право, 2014. – 404 с.
  3. Деева О. Совершенствование инструментов менеджмента качества консультационных услуг / О. Деева, А. Ширялкин // Проблемы современной экономики. – 2007. – № 3 (23).

  4. Капильцова В.В. Стан, проблеми та тенденції розвитку консалтингу в Україні. / В.В. Капильцова // Вісник Запорізького національного університету. – № 4 (8). – 2010. – Ст. 189–193.

Науковий керівник

д.е.н., професор Пилипенко А.А.