INSTAGRAM МАРАФОНИ ЯК ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ ТА ОСОБИСТОСТІ
УДК 659.1
Шевчук Ю.С., студентка 4 курсу
ХНЕУ ім. С. Кузнеця
Анотація: в роботі розглядаються приклади марафонів в соціальній мережі Instagram як інструмент SMM стратегії та мотиваційний фактор розвитку особистості.
Ключові слова: соціальні мережі, Instagram, марафон, розвиток.
Abstract: this paper presents the examples of challenges in the social media Instagram as a tool of SMM strategy and motivational factor of personality development.
Key words: social media, Instagram, challenge, development.
Соціальні мережі на сьогоднішній день є одними з найбільш відвідуваних ресурсів в Інтернеті [1, 2, 3]. За даними дослідницької компанії comScore їх використовують близько 85% від всіх Інтернет-користувачів світу. За думкою ряду вчених освітня парадигма XXI століття включає в себе тріаду найбільших фундаментальних фрагментів – безперервність, масовість і якість [4]. Саме технологічні інновації (в тому числі модернізація веб-платформ) дозволили по-новому організувати масове і безперервне навчання [5]. В цьому світлі особливу наукову значущість грає професійна безперервна підготовка або самопідготовка, що забезпечить новий етап еволюції самоусвідомлення і формування інформаційної культури [5].
У наш час більшість інтернет-користувачів є власниками багатьох акаунтів в різноманітних соціальних мережах. За даними The Statistics Portal [6], які проводять дослідження з більш ніж 18,000 джерел, станом на вересень 2016 року найпопулярніші соціальні мережі це Facebook, WhatsApp, Facebook Messenger, QQ, WeChat, QZone, Tumblr, Instagram, Twitter, Skype.
Дослідженню теорії і практики просування товарів, послуг та підприємств у соціальних мережах присвячені праці таких відомих зарубіжних науковців і практиків як А. Албітов, К. Ван ден Балт, С. Вайтс, Л. Вебер, Ф. Вірін, Ф. Гуров, І. Квотна, Ф. Котлер та ін. [7]. Вони відзначають докорінну зміну тенденцій у системі маркетингових комунікацій та необхідність проведення просування компаній та їх продуктів і послуг у соціальних мережах.
Однією з найбільш популярних соціальних мереж 2018 року в Україні є мережа Instagram. На платформі Play Маркет вона має більше, ніж 1 мільярд завантажень.
Цей додаток є безкоштовним. Користувачі можуть обмінюватися фото і відео з елементами соціальної мережі. У 2012 році в квітні додаток було куплено компанією Facebook.
Існує ряд важливих переваг Instagram [8]:
- легкість використання. Для того щоб почати, досить встановити додаток на смартфон і витратити хвилину-дві на реєстрацію;
- наявність мобільного додатку робить контакт із потенційною аудиторією набагато простішим, адже це взаємодія без посередників у вигляді пошукових систем та інших платформ;
- Instagram дозволяє публікувати і споживати візуальний контент, який сприймається користувачами в десятки тисяч разів швидше в порівнянні з текстовим;
- низька вартість рекламної компанії;
- охоплення значної аудиторії клієнтів.
На даний момент Instagram як майданчик для розкрутки сайтів і брендів користується величезною популярністю. Але з огляду на специфічний формат даної соціальної мережі не всі відомі прийоми SMM працюють тут так само, як в інших соцмережах. Ось чому інструменти, які використовують для просування в Instagram, можуть істотно відрізнятися від звичайних методик. Наприклад, один з незвичайних інструментів розкрутки в Instagram – це марафони.
Марафони в Instagram сьогодні дуже популярні. Багато бізнес-акаунтів використовують їх. Загальна схема будь-якого марафону в Instagram зазвичай виглядає наступним чином: спочатку ініціатор оголошує старт марафону і оголошує його умови. Потім він регулярно видає учасникам певні завдання, а ті виконують їх і публікують у себе в акаунтах у вигляді звітів. Після закінчення марафону визначаються переможці, які тим чи іншим чином нагороджуються.
Завдання марафону, як правило, носять освітній або творчий характер, так що учасникам цікаво і корисно їх виконувати. При цьому шанси виграти приз ще більше підігрівають інтерес аудиторії до марафону і стимулюють пройти його до кінця. І якщо марафон цікавий, інформаційно наповнений, то користувачі Instagram із задоволенням діляться інформацією про нього і залишають позитивні відгуки, тим самим рекламуючи організатора і спонсорів даного марафону.
Для бізнес-акаунта користь марафону в Instagram полягає в тому, що з його допомогою можна швидко і відносно недорого залучити значну увагу до компанії або бренду. Результатом проведення такого марафону може стати, наприклад, збільшення числа фоловерів акаунта в Instagram, підвищення їх активності, а також зростання продажів. Зрозуміло, для цього марафон важливо правильно організувати і провести [9].
Гарними прикладами є марафони для схуднення, наприклад марафон Аніти Луценко, в котрому учасники на 14 днів відмовляються від солодкого (рис. 1) [10].
Або марафони для жінок, в котрому учасниці тиждень надягають лише спідниці або сукні [11], або марафони, в яких навчають незвичайним засобам обробки фотографій чи написання текстів (рис. 2) [12] або психологічні марафони [13].
Марафони в соціальній мережі Instagram ̶ дуже ефективний та корисний інструмент як для організаторів та спонсорів, так і для учасників марафону. Вони стають потужною мотивацією для змін та отримання корисних навичок, допомагають спеціалістам підвищити активність власного акаунту та залучити нову аудиторію. Цікавим аспектом є марафони з платною участю і те, як відбувається ціноутворення, що буде досліджено в подальших розвідках.
ЛІТЕРАТУРА
Кремень В.Г. Інформаційне середовище – криза культури чи нове буття? // Вища освіта України. 2010. №1 (36). С. 20–33.
Qualman E. Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business. 2-nd Edition, 2012. P. 316.
Антонова О.С., Колосюк А.А. Роль социальных сетей в системе образования // Финансовая система Украины: проблемы и перспективы развития в условиях трансформации социально-экономических отношений: материалы междунар. научно-практ. конф. (Севастополь, 16-18 мая 2013). Севастополь: ДІАПІ, 2013. С. 211–213.
Манако А.Ф., Синица К.М. Электронные научно-образовательные пространства и перспективы их развития в контексте поддержки массовости и непрерывности // Управляющие системы и машины. 2012. №4. С. 83–92.
Манако А.Ф., Синица Е.М. К вопросу о развитии современных учебных сред // Proc. 1-st International Conference (Kyev, 22-23 November 2006). K.: Изд-во Академпериодика. 2006. P. 86–97.
Соціальні мережі як засіб просування вітчизняного туристичного продукту на світовому ринку.
Раскрутка сайтов в социальных сетях: что такое марафоны в Instagram? // Webstudio2u. – 2017.
Науковий керівник
к.ф.н., доц. Просяник О.П.