ОСНОВИ ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНОЇ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ В ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
УДК 378.147
Спузяк В.Б., старший викладач
Копин К.М., студентка 2 курсу,
ХНПУ імені Г.С. Сковороди
Анотація: В сьогоденні найголовнішим і найважливішим чинником є зростання вимог до виховання нашого покоління. Тому викликало актуальну ідею, що до формування основ фізичної культури у дітей з дошкільного віку. Отже, актуальність нашого дослідження зумовлена з одного боку можливістю професійно-прикладної фізичної підготовки для професійного нормування фахівця для реалізації його професійного потенціалу у його діяльності, а з іншого — початкові формування фізичної культури у дітей дошкільного віку.
Ключові слова: професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП), показники ефективності навчання фізичного виховання в дошкільних навчальних закладах(ДНЗ), статистичні показники ППФП.
Abstract:. In the present, the most important and most important factor is the growing demand for the education of our generation. Therefore, it caused the actual idea that the formation of the basics of physical culture in children from preschool age. Consequently, the relevance of our study is determined, on the one hand, by the possibility of professional-applied physical training for the professional rating of a specialist for the implementation of his professional potential in his activities, and on the other - the initial formation of physical culture in preschool children.
Keywords: professionally applied physical training (PAPP), indicators of the effectiveness of physical education in preschool educational institutions (PES), statistical indicators of PAPP.
Професійно-прикладна фізична підготовка (ППФП) - це спеціально спрямоване і виборче використання засобів фізичної культури і спорту для підготовки людини до певної професійної діяльності.
Тому, однією з головних складових підготовки студентів у вищих навчальних закладів до майбутньої трудової діяльності, яка сприяє формуванню необхідних фізичних і психічних якостей, рухових навиків стосовно профілю майбутньої професії та основи професійной фізичної підготовки в дошкільних навчальних закладах. У перші шість років в житті дитини є фізичне виховання, як основа всебічного розвитку. У цей період закладається фундамент здоров’я, нормального фізичного розвитку та виховуються основні риси особистості людини. Таким чином організм дитини дуже гостро реагує на незначні відхилення від норми в оточуючому її середовищі, що пов’язане з його інтенсивним розвитком та функціональною зрілістю окремих органів та систем. Тому, саме дошкільний вік є найбільш важливий період для формування навичок та закладення певних фізичних культур.
Мета дослідження це визначення й обґрунтування змісту і форм професійно-прикладної фізичної підготовки учнів та обґрунтування особливостей фізичного виховання в дошкільних закладах.
Завданням дослідження є:
1.Теоретично обґрунтувати програму професійно-прикладної фізичної підготовки студентів в навчальних закладів. 2.Охарактеризувати особливості планування та обліку роботи з фізичного виховання в дошкільному закладі.
Матеріал і методи дослідження. Було проведено і проаналізовані статичні показники професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП) та показники ефективності навчання фізичного виховання в дошкільних навчальних закладах(ДНЗ). Завдання, які були поставлені в дослідженні, вирішувались за допомогою загально наукових методів(теоретичного аналізу і узагальнення науково-методичної літератури з проблеми дослідження) та емпіричних методів, які включали педагогічне спостереження за ефективності навчання фізичного виховання в ДНЗ.
Результати дослідження та їх обговорення. Професійно-прикладна фізична підготовка (ППФП) один із спеціалізованих напрямків фізичного виховання, що відповідає вимогам і особливостям певної професії. Для підготовки майбутніх вчителів в навчальних закладах необхідно впроваджувати комплексний педагогічний вплив на їх особистість.
На мою думку, важливе значення для успішної педагогічної діяльності має творча уява, емоційна чутливість, вольові риси. Тому, потрібно правильно організувати форми фізичного виховання. В дитячих навчальних закладах заняття фізичними вправами з дітьми від двох до трьох років проводяться невеликими підгрупами від 3-х - 6-ти до 12 чоловік. Кратність занять фізичними вправами у тижневому циклі повинна складати не рідше трьох разів. Таким чином основною формою роботи з фізичного виховання дітей дошкільного віку є фізкультурні заняття. Саме на них діти опановують новими знаннями, руховими вміннями і навичками. Основні рухи, що освоєні дітьми на фізкультурних заняттях, є основою змісту інших форм занять фізичними вправами.
У основній частині фізкультурного заняття вирішуються завдання, що спрямовані на:
- формування знань, рухових умінь і навичок дітей,
- розвиток рухових їх якостей,
- виховання морально-вольових якостей.
У її зміст входять вправи навчального (формування основних рухів при вирішенні основних завдань фізкультурного заняття: ходьби, бігу, стрибків, а метання, кидки і ловля м’ячів, повзання, лазіння) і розвивального характеру (рухливі ігри на розвиток рухових якостей або закріплення раніше вивчених основних рухів).До основних видів фізичних вправ, що застосовуються в цій частині фізкультурного заняття є: біг у повільному темпі, ходьба з уповільненням темпу, дихальні вправи, вправи на розслаблення, а також низько інтенсивні рухливі ігри.
ЛІТЕРАТУРА
Бигар Л., Звезда І., Крупіцький В. Фізичне виховання студентів ВНЗ у спеціальних медичних групах. Чернівці: Рута, 2007. 93 с.
Присяжнюк С.І., Краснов В.П., Третьяков М.О., Раєвський Р.Т., Кійко В.Й., Панченко В.Ф. Фізичне виховання. К.: Центр учбової літератури, 2007. С. 5-10.
Ткач П. Фізичне виховання студентів вузу. Луцьк: Надстир’я, 1996. 180 с.