ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ АКВАФІТНЕСУ НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЗАЦІКАВЛЕНОСТІ СТУДЕНТІВ ДО ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНИМИ ВПРАВАМИ

УДК 797.22-057.875(045)

Грищенко Л.К., старший викладач кафедри теорії та методики фізичного виховання
Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради
Козєєв І.В., старший викладач кафедри фізичного виховання
ХНПУ ім. Сковороди

Анотація: Найголовнішим завданням фізичного виховання в закладах вищої освіти є збереження та поліпшення здоров’я студентської молоді. Одним із засобів вирішення цієї задачі є проведення занять з аквафітнесу. Плавання та вправи у воді, один із самих кращих засобів загартування організму, що підвищує його стійкість до низьких температур. Це унікальний вид фізичної активності який сприяє фізичному розвитку та покращення здоров’я.

Ключові слова: Аквафітнес, студенти, фізичне виховання, фізичні вправи

Abstract: The main task of physical education in institutions of higher education is to preserve and improve the health of student youth. One of the means of solving this task is to conduct classes on aquaphthesis. Swimming and exercises in water are one of the best remedies for the body’s hardening, which increases its resistance to low temperatures. This is a unique form of physical activity that promotes physical development and improved health.

Key words: Aquafitness, students, physical education, physical exercises

Найголовнішим завданням фізичного виховання в закладах вищої освіти є збереження та поліпшення здоров’я студентської молоді. Це завдання повинно вирішуватися на заняттях з фізичного виховання. Нажаль, в багатьох закладах їх кількість зменшили до одного на тиждень, що майже не впливає на їх фізичний розвиток. Але для багатьох студентів – це єдина можливість рухової активності на тиждень.

Тому така ситуація призводить до погіршення їх самопочуття та здоров’я.

До того ж багато студентів втрачають цікавість до занять звичними видами рухової активності, які пропонує нам програма з фізичного виховання. Тому ми пропонуємо ввести до систематичних занять фізкультурою і спортом нові види рухової активності.

Багато авторів досліджували питання ставлення студентів до різних різновидів фізичних вправ. На сучасному етапі самим популярним являється фітнес [1].

Одним із самих цікавих та корисних його видів – є аквафітнес.

Саме по собі плавання являє собою життєво необхідний навик для людини. Його користі неможливо недооцінювати. Особливо для людей з вадами здоров’я. Їм можуть займатися навіть студенти з обмеженими можливостями (інваліди). Тому цей вид можна рекомендувати для занять в спеціальних медичних групах [2].

Плавання та вправи у воді, один із самих кращих засобів загартування організму, що підвищує його стійкість до низьких температур. Це унікальний вид фізичної активності який сприяє фізичному розвитку та покращення здоров’я. Вправи у воді гармонійно тренують майже усі групи м’язів, та сприяють розвитку фізичних здібностей. Не менш корисне плавання для розвитку опорно-рухової, серцево-судинної, дихальної та інших функцій організму.

Для занять в басейні температура води повинна бути приблизно 26–28 ºС. Для занять аквафітнесом комфортна температура – 29 ºС. Також необхідно мати такий інвентар: плавальні пояси, плавальні палиці (акванудлс), плавальні дошки, спеціальні гантелі.

Характерним для аквафітнесу є використання різноманітних вправ в аеробнім режимі під музичний супровід, у глибокій та не глибокій частині басейну.

В аквафітнес можуть входити такі напрями:

  • Гідрошейпінг. Мета цих занять вибірково впливати на окремі м’язові групи «Проблемні зони», та зниження ваги.
  • Гідропрофілактика. Система вправ профілактичного напряму. Наприклад: вправи для профілактики остіохондрозу, суглобова гімнастика, профілактика плоскостопості, самомасаж;
  • Гідроаеробіка (аквааеробіка). В програму входять вправи, які виконуються в аеробнім режимі, частіш за все заняття проводять з музичним супроводом.

Зазвичай тривалість занять 45 хвилин. Найкращій рівень глибини у басейні 120–130 см (до рівня грудей тих що займаються), Це дає можливість погрузити у воду майже усі ланцюги тіла, цим досягається відносна невагомість, що розвантажує опорно-руховий апарат. У звичайні заняття входить приблизно 50–70 вправ різного напрямку. Особливу увагу потрібно приділяти злагодженості рухів і дихання [3].

Як правило, якщо займатися аквафітнесом регулярно, результати такі як : зниження маси тіла, покращення самопочуття, ліфтингу шкіри та тіла відчувається після місяця занять. Заняття оказують комплексну дію на всі групи м’язів. Знімається напруга зі спини та взагалі з опорно-рухового апарату. Покращується координація рухів, Завдяки музичному супроводу, заняття підіймають емоційний фон. Сприяють зміцненню здоров’я, Досягається високий рівень фізичної підготовленості. Покращуються показники функціонального і психічного стану.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Шевців У. Ставлення студенток до різновидів рухової активності / У. Шевців, Л. // Дропінська. Молода спортивна наука України: збірка тез – Львів, 2018. – Вип. 22 т. 2. – с. 36-37.

  2. Петренко Н.В., Лоза Т.А., Модель оздоровительно-тренировочных занятий на основе использования средств аквафитнеса в профессионально-прикладной подготовке студентов экономических специальностей / Н.В. Петренко, Т.А. Лоза // Физическое воспитание студентов. – 2014. – № 4. – С. 32-36.

  3. Непочатых М.Г. Аквафитнес: основные положения методики преподавания: учебное пособие / В.А. Богданова. – СПб.: Изд-во СПбГЭУ, 2015. – с. 34-47.