АНАЛІЗ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ СТРУКТУРИ ПІДПРИЄМСТВА ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ

УДК 640.41:338.48:339.13

Ветлугіна Л.Е., студентка 1 року ОС магістр
ХНЕУ ім. С. Кузнеця

Анотація: У роботі розглянуто питання індустрії готельного бізнесу як великої самостійної галузі економіки, яка складається з групи галузей і підприємств, функції яких полягають у задоволенні різного попиту на різні види відпочинку і розваг.

Ключові слова: готельний бізнес, туризм, аналіз. 

Abstract: The article deals with the issues of the hotel business industry as a large independent economy, consisting of a group of industries and enterprises whose functions consist in satisfying different demand for various types of recreation and entertainment.

Key words: hotel business, tourism, analysis.

В нинішніх умовах готельний бізнес стає масовим і їм починають користуватися широкі верстви населення, готелі стали засобом оздоровлення, забезпечення душевного комфорту людей. Готельний бізнес як промисловість в економіці багатьох країн світу займає вагоме місце, а в деяких країнах - навіть вирішальне. На частку готельного бізнесу випадає приблизно 6% світового національного продукту, 7% всіх світових інвестицій і близько 11% всіх світових споживчих витрат. Всесвітня організація готельного бізнесу заявляє, що до 2020 року кількість поїздок становитиме 1560 млн на рік. Також зросте прибутковість готельного бізнесу до 1,1 трлн. дол. Значну роль в зростанні відвідуваності готелів грають природно і політико-економічні чинники, стабільність політичної ситуації в регіоні, рівень розвитку індустрії готельного бізнесу. Велика кількість країн визначає готельний бізнес як пріоритетний для свого народного господарства. Іспанія, наприклад, за рахунок доходів, отриманих у результаті надання послуг в сфері готельного бізнесу, покриває витрати на закупівлю електроенергії.

Організаційна структура - це система, яка використовується для визначення ієрархії всередині організації. Вона визначає кожне завдання, його функцію і місце, де воно звітує всередині організації. Ця структура розроблена для визначення того, як працює організація, і допомагає організації в досягненні її цілей, щоб забезпечити майбутнє зростання.

У даній роботі в якості досліджуваної організації розглядається готель «Националь», який надає номери постояльцям з метою отримання прибутку. На малюнку представлена організаційна структура підприємства. Цей вид організаційної структури класифікує людей згідно функцій, які вони виконують в професійному житті. Можна зробити висновок, що це функціональна організаційна структура.

Рис.1. Організаційна структура підприємства

Рис.1. Організаційна структура підприємства

Переваги:

  • Високий ступінь спеціалізації.
  • Якісний порядок підпорядкованості.
  • Чітке розуміння відповідальності.
  • Висока ефективність і швидкість.
  • Відсутність необхідності в дублюванні роботи.
  • Всі функції однаково важливі.

Недоліки:

  • Комунікація стикається з декількома бар’єрами.
  • У центрі уваги знаходяться люди, а не організація.
  • Рішення, прийняті одною людиною, можуть не завжди йти на користь організації.
  • У міру зростання компанії стає важче здійснювати контроль над діями всередині неї.
  • Відсутність командної роботи між різними відділами або одиницями.
  • Оскільки всі функції відокремлені, співробітники можуть не знати про те, що робиться у колег.

Функції підрозділів готелю.

В організаційних структурах всіх сучасних готелів виділяється основний підрозділ, яке називають службою прийому і розміщення, так як основна послуга, яку пропонують готелі своїм гостям - це безпечне і комфортне проживання. Іншим же підрозділам надається допоміжна роль підтримки основної діяльності готелю.

Попереднє замовлення місць, реєстрація при заселенні, розрахунок за перебування та послуги, оформлення виїзду здійснюється службою прийому і розміщення. Відповідно до визначених правилами надання готельних послуг готелі зобов’язані надавати цілодобове оформлення гостей, які прибувають в готель і виїжджають із нього.

Основні функції служби прийому:

  • Бронювання місць в готелі;
  • Реєстрація і розміщення мандрівників;
  • Оформлення розрахунків при виїзді відвідувача;
  • Цілодобове надання різної інформації.

Служба прийому і розміщення повинна гарантувати завантаження готелю приблизно 80%, запобігаючи простою.

Інженерно-технічна служба. Значення цієї служби в готелі на сьогодні дуже велике, через зростання кількості гостів, що потребують спеціального обладнння для роботи та відпочинку. Необхідно постійно підтримувати в працездатному стані всі технічні пристрої в готелі. Також необхідно постійно стежити за новинками в сфері технічної підтримки готелю. Швидкість доступу в глобальну мережу необхідно постійно підвищувати, це вимагає оновлення обладнання.

Господарська служба. Це - найбільший підрозділ готелю. Повсякденна підтримка чистоти і порядку в великій кількості номерів вимагає великої відповідальності і пунктуальності. Від керівника цієї служби потрібно організаторська здатність, вимогливість, прагнення відповідати високим стандартам.

Бухгалтерія - відповідає за своєчасне складання звітності у суворій відповідності з документами та нормативами; бере на себе відповідальність за дотримання фінансової і договірної дисципліни; аналізує фінансово-господарську діяльність, організовує складання бізнес-планів; відповідає за складання фінансово-господарських плани і кошториси за встановленими нормами; несе відповідальність за своєчасне складання звітів, балансів і рахунків, прибутків і збитків; виконує роботу з обліку, введення в експлуатацію і списання матеріальних цінностей і обліку коштів у встановленому порядку; несе відповідальність за дотримання ціноутворення і правильно складанні тарифи, здійснює облік надходження та вибуття виробничих запасів відповідно до стандартів бухгалтерського обліку, організує роботу з отримання ліцензій.

На мою думку для покращення роботи підприємства необхідно змінити декілька речей:

  • Потрібно поліпшити спілкування співробітників. Можливо дозволити співробітникам спочатку вирішувати деякі питання власноруч, і вже потім доповідати керівнику. Таким чином менше часу буде втрачатися на спілкування за допомогою керівника.
  • Бажано, щоб керівник повідомляв о своїх рішеннях колектив, й сусідніх керівників. Тоді він зможе почути думки від різних верств організації.
  • Щоб втримати контроль над діями всередині, можливі зустрічі з керівниками підрозділів, або більш сучасний метод – електронні звіти, які будуть надсилатися двічі на тиждень.
  • Для того, щоб співробітники сусіднього підрозділу були ознайомлені с проблемами інших підрозділів, можливо зробили загальну пошту, де з ранку керівники будуть писати коротко про проблеми на порядку денному. Можливо буде вимовляти свої ідеї, та знати у якому напрямку необхідно працювати.