МОДЕЛЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ КАНАЛІВ ІНТЕРНЕТ-КОМУНІКАЦІЇ

УДК 339.138

Кисельов М.Ю., студент 2 року ОС магістр
ХНЕУ ім. С. Кузнеця

Анотація: У роботі побудовано комплекс моделей прогнозування ефективності каналів інтернет-комунікації. Робота містить теоретичні аспекти інтернет-маркетингу, просування у мережі Інтернет, імітаційного моделювання, поняття та визначення ефективності. Робота містить модель що дозволяє спрогнозувати та аналізувати ефективність інтернет-комунікації підприємства.

Ключові слова: iнтернет-маркетинг, канали інтернет-маркетингу, прогноз ефективності, прогноз відвідувань, регресія, dummy.

Abstract: The complex of forecasting models of efficiency Internet communication channels is constructed. The paper contains theoretical aspects of Internet marketing, promotion on the Internet, simulation, concept and definition of efficiency. The paper describes model that allows to predict and analyze the effectiveness of Internet communications enterprise.

Keywords: Internet Marketing, Internet Marketing Channels, Performance Forecast, Visitor Forecast, Regression, Dummy.

Із розвитком Інтернету все більше компаній переходять до суто онлайн стратегій комунікацій зі споживачами, мережа все частіше і частіше використовується як майданчик для маркетингових заходів.

Моделювання ефективності каналів інтернет-комунікації допомагає отримувати більш чіткі результати, стосовно поставлених цілей, зекономити час та фінансові ресурси, корегувати діяльність під час її виконання.

Ефективність — складна соціально-економічна категорія, яка відображає характерні економічні, соціальні, психологічні та інші особливості об’єкта дослідження. Ефективність роботи підприємства відображає ступінь задоволеності інтересів споживачів (товарообіг, рівень цін, асортимент), засновників (розподіл прибутку, дивіденди), колективу [1, 2]. Для конкретного підприємства можливо виміряти різні показники ефективності його діяльності. У фокусі нашої дослідницького інтересу знаходиться ефективність рекламної діяльності.

Існує два різновиди ефективності стосовно реклами: комунікативна та економічна. Комунікативна ефективність — це оцінка рекламної кампанії, і її впливу на свідомість споживача. Виходячи з того, які кошти використовуються, об’єктами можуть бути глядачі, читачі, пішоходи та водії, покупці в магазинах, тощо [3].

Економічну ефективність реклами найчастіше визначають шляхом вимірювання її впливу на розвиток товарообігу. В таблиці 1 наведено методику вибору методу оцінки комунікативної ефективності рекламної кампанії в залежності від її етапу.

Таблиця 1

Вибір методу оцінки комунікативної ефективності рекламної кампанії в залежності від її етапу

Етап Метод Сутність метода
Етап підготовки Методи прогностичної оцінки комунікативної ефективності Попереднє тестування рекламного повідомлення Оцінка ефективності каналів поширення Пілотне тестування (пробний запуск на локальній ділянці)
Реалізація рекламної кампанії Моніторинг реалізації рекламної кампанії за параметрами комунікативної ефективності Оцінка комунікативних ефектів Оцінка каналів поширення
Завершення рекламної кампанії Оцінка впливу Аналіз відповідності результатів поставленим цілям

Найбільш точно встановити, який ефект дала реклама, можна лише в тому випадку, якщо збільшення збуту товару відбувається після впливу реклами та ми сможемо відслідити це збільшеня на основі моделей регресії та імітації. Для оцінки подобного впливу були побудована регресійна модель прогнозу змін ефективності реклами. На її основі була успішно побудована імітаційна модель, а також дано прогноз змін економічної ефективності з перебігом часу. Імітаційна модель була побудована в середовищі ITHINK та подана на рис. 1.

Рис. 1. Імітаційна модель ефективності рекламної компанії

Рис. 1. Імітаційна модель ефективності рекламної компанії

Подібна модель дозволяє оцінити поведінку системи, а також взаємодію її окремих частин. В результаті досліджень було встановлено, що дана модель, показує на великі доходи в майбутньому. Модель було побудовано із прогнозними значеннями, за яким ми маємо чітке уявлення щодо ефективності витрат маркетингового бюджету та можемо зробити потрібні корективи. Подальше використання результатів моделювання дозволить оцінити ефекти від рекламної діяльності та прогнозувати її результати.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Парасій-Вергуненко І.М. Методичні аспекти стратегічного аналізу фінансових результатів комерційного банку / І.М. Парасій-Вергуненко // Вісник НБУ. – 2008 р. – № 11. – С. 49-51.

  2. Годовой финансовый отчет ПАТ «ВТБ Банк» за 2011 год.

  3. Ширинская Е.Б., Финансово-аналитическая служба в банке: Практическое пособие / Е.Б. Ширинская, Н.А. Пономарева, В.А. Купчинский. – М.: ФБК-Пресс. – 2009. – 144 с.

Науковий керівник

к.е.н., доц. Івахненко О.В.