МОДЕЛЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ЗАСОБІВ

УДК 65.012.34

Масіч А.С., cтудентка 2 року ОС магістр
ХНЕУ ім. С. Кузнеця

Анотація. У статті досліджено моделювання ефективності впровадження інноваційних засобів. Проаналізовано діяльність рекламної компанії і описано її організаційну структуру, розглянуто тенденції розвитку інноваційних технологій. Побудовано і проаналізовано бізнес-модель компанії та обрано процеси для ефективного впровадження інноваційних технологій. Побудовано оптимізовану модель обраних процесів і розроблено рекомендації щодо вдосконалення їх впровадження.

Ключові слова: інновації, реклама, нововведення, комерція, традиційна реклама, ефективність.

Abstract. The article is devoted to the modeling of the effectiveness of the introduction of innovative tools. The activity of advertising company is analyzed and its organizational structure is described, tendencies of development of innovative technologies are considered. The business model of the company was constructed and analyzed. The processes for the effective implementation of innovative technologies were selected. The optimized model of the selected processes was constructed and recommendations for improvement of their implementation were developed.

Key words: innovations, advertising, innovations, commerce, traditional advertising, efficiency.

Підходячи до розвитку рекламної кампанії як до системи бізнес-процесів, власники компанії отримують ефективний інструмент постійного вдосконалення діяльності для заклику та утриманню клієнтів, безперервно покращуючи існуючи та впроваджуючи нові тенденції.

Метою роботи є дослідження та аналіз ефективності конкурентоспроможних інноваційних засобів реклами, виявлення найбільш ефективних і подальше їх впровадження [1].

Побудована математична модель діяльності рекламної кампанії. математичне моделювання рекламних заходів дозволяє проводити з достатнім ступенем вірогідності прогнозування економічної ефективності рекламних компаній, розподіл рекламного бюджету, отримати практичні рекомендації щодо коригування елементів моделі з урахуванням отриманих результатів.

Мета максимізувати прибуток від продажів і виявити найбільш ефективні засоби реклами. Для цього введемо коефіцієнт ефективності (Eеф) кожного виду (i) реклами, як відношення прибутку від реклами до витрат на неї (bi):

\[ E_{еф}=\frac{c\sum l_{ij}}{b_i} \]

Провівши розрахунок, ми отримуємо: \(E_{ф1}=\frac{800*19}{25000}=8,32\), тобто при витраті 1 грн. на віртуального промоутера ми отримуємо 6 грн. виручки, аналогічно проведемо розрахунки для інших видів реклами: \(E_{ф1}=25,6\), \(E_{ф2}=13,6\), \(E_{ф4}=9\), \(E_{ф5}=7,3\), далі за допомогою таблиці 3, аналогічно розраховуємо ефективність для традиційних видів реклами \(E_{ф1}=10\), \(E_{ф2}=9,3\),\(E_{ф3}=7,4\), \(E_{ф4}=3,52\), \(E_{ф5}=8,8\).

Як показали розрахунки, однозначно виявити лідера по ефективності серед двох видів реклами (традиційного і інноваційного) не можна. До того, ж вони по різному впливають на різні цільові групи. З цього можна зробити висновок, що для максимальної ефективності рекламної компанії, необхідно використовувати обидва види реклами. У подальших розрахунках ми будемо враховувати цей факт, і будемо використовувати найбільш ефективні методи реклами оптимізації рекламної компанії [3]. Якщо бюджет рекламної компанії знаходиться в жорстких рамках і потрібно, максимально мінімізувати витрати на рекламу, але при цьому максимізувати прибуток, то, як вже раніше було відзначено, слід використовувати найбільш ефективні види, як з інноваційної реклами, так і з традиційною. Цільова функція:

\[ F(c)= \sum_{j=1}^{1} b_j \]

Обмеження залишаються колишніми з (2). Використовуючи таблиці 1 і 3, за допомогою (7) в інструментальному засобі MS Office знайдемо оптимальний розподіл коштів рекламної компанії при мінімізації витрат на рекламну компанію.

Таблиця 1

Оптимальний розподіл бюджету при мінімізації витрат

Вид реклами Інтернет Промоакції Буклети Радіо 3Д стікери Підсумок
Оптимальний бюджет 25000 25000 10000 15000 10000 85000

З таблиці 1 видно, що основні бюджетні кошти необхідно направити на рекламу в інтернеті і промоакції, тому що вони є найефективнішими. Але так само, для ефективного розподілу коштів та щоб залучити інші цільові групи, необхідно використовувати інші види реклами. При цьому розподілі витрати на рекламу будуть 85000 грн, а виручка складе 1 307 690 грн. Витрати на рекламу становлять 6,5% від виручки.

Щоб отримувати найбільший прибуток, необхідно, щоб вартість отримання кожного клієнта була мінімальною, розглянемо кілька найбільш ефективних видів реклами, щоб визначити середню вартість клієнта в нашій рекламній компанії. Найбільш ефективними є: інтернет; промоакції; буклети; радіо; 3D стікери. Вартість клієнта (S) визначається за формулою:

\[ S= \frac{l_i}{b_j} \]

Провівши підрахунки, отримуємо вартість 1 клієнта, дорівнює:

інтернет = 312 грн .;

промоакції = 588 грн .;

буклети = 800 грн .;

радіо = 853 грн .;

3D стікери = 882 грн.

Виконуємо розрахунки і отримуємо, що середня вартість клієнта дорівнює 687 грн. Тобто в середньому кожні витрачені грн рублів на рекламу приносять нам 1 клієнта, а це 8000 грн. Щоб зменшити витрати на 1 клієнта, необхідно найбільш вигідно перерозподілити кошти рекламної компанії. Цільова функція:

\[ F(S)= \sum_{j=1}^m \frac{l_i}{b_j} \]

Обмеження залишаються колишніми. Використовуючи інструментальні засоби MS Office «Пошук рішень», знаходимо оптимальний перерозподіл коштів бюджету на рекламну компанію. Рівень розподіла коштів ми бачимо на наступному рисунку:

Рис. 1. Оптимальний розподіл коштів рекламного бюджету

Рис. 1. Оптимальний розподіл коштів рекламного бюджету

Загальний бюджет рекламної компанії складе 115 000 грн. Виручка складе 1 496 000 грн. В ході рекламної компанії буде залучено 187 клієнтів, за формулою (9) вважаємо середню вартість 1 клієнта, S = 614 грн. Вартість залучення одного клієнта знижена на 11%.

У процесі аналізу ефективності кожної групи були виявлені наступні закономірності:

  • вартість не впливає на ефективність;
  • інноваційні засоби не можна назвати однозначно більш ефективними;
  • кожен вид реклами найбільш ефективно впливає на певні цільові групи;
  • для максимальної віддачі від рекламної компанії, необхідно впроваджувати і традиційні види реклами і інноваційні.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Абдикиеев Н.М. Реинжиниринг бизнес-процессов. Полный курс МВА: учеб. / Н.М. Абдикеев; под ред. Н.М. Абдикеева, Т.П. Данько. – М.: ЭКСМО, 2005. – 592 с.

  2. Шикин Е.В., Математические методы и модели в управлении / Е.В. Шикин, А.Г. Чхартишвили – М.: Дело, 2000. – 440 c.

  3. Products / Bizagi – Digital Business Platform.

Науковий керівник

к.е.н, доц. Мілевський С.В.