ПРОСУВАННЯ НА РИНКУ ЗАСОБАМИ ВПРОВАДЖЕННЯ SOCIAL MEDIA MARKETING

УДК 004.738.5: 339.138

Клюєв П.В., студент 4 курсу
ХНЕУ ім. С. Кузнеця

Анотація: В роботі розкрито сутність важливості просування бізнесу у мережі інтернет, тобто засобів Social Media. Також у роботі наведені приклади які вказуют на роботу інтернет-маркетингу та його особливостей.

Ключові слова: SMM, Social Media, маркетинг, інтернет, бізнес, просування.

Abstract: In this work revealed the essence of web-promotion importance .I.e. Resources of Social Media Marketing. Also in this work are provided examples which telling about process of internet marketing and related specifications.

Key words: SMM, Social Media, marketing. Internet. Business, promotion.

У економіці спочатку виступає завдання управління не стільки в першу чергу споживчим попитом, скільки балансом потреб усіх учасників ринку з позиції загальних, економічних і соціальних інтересів з очевидною метою зменшити економічну напругу між споживачем і виробником. І саме Інтернет як глобальна інформаційна система, що регулюється природними економічними законами, потенційно здатний зменшити цю напругу шляхом своєрідного вирівнювання можливостей усіх користувачів даного середовища. Інтернет дає змогу інтенсифікувати процес обслуговування потенційних клієнтів, без зайвих витрат надаючи їм необхідний сервіс двадцять чотири години на добу, сім днів на тиждень і триста шістдесят п’ять днів на рік.

Інтернет не тільки відкриває перед підприємством можливість ефективно організувати зворотний зв’язок зі споживачем і оперативно вивчити поточний попит, але також гнучко змінювати власні маркетингові плани та рекламні проекти відповідно до безперервно змінюваної економічної ситуації. Крім того, саме Інтернет є незамінним інструментом для видобутку свіжої маркетингової інформації, багаторазово перевершуючи в цьому відношенні інші традиційні засоби.

Використання Інтернету помітно скорочує накладні витрати по просуванню товарів і послуг зі збереженням необхідної ефективності та забезпечує суттєве зменшення ризику капіталовкладень, роблячи цей ризик керованим. Саме з тієї причини, що Інтернет стає основним каналом комунікації зі споживачем, а Інтернет-маркетинг – основним інструментом розвитку спожив-чого ринку, і виникає необхідність дослідження особли-востей електронного маркетингу. Питання просування товарів та послуг у віртуальному просторі на сьогоднішній день майже не висвітлювались у вітчизняній науковій літературі, адже наукові засади Інтернет-маркетингу перебувають на стадії формування і розвиваються переважно на інтуїтивноекспериментальному рівні.

Також про значення SMM у бізнесі. У зв’язку з бурхливим розвитком соціальних мереж вже не варто їх розглядати виключно, як засіб спілкування, тепер при правильному підході вони стануть потужним інструментом для розвитку вашого бізнесу. Адже їх щодня вживають десятки мільйонів людей по всьому світу, з них проходить величезні потоки інформації, всі вони динамічно розвиваються і пропонують все більше можливостей для підприємців.

Просування в соціальних мережах або соціальний маркетинг або SMM – Social Media Marketing. Так називається спосіб просування послуг, товарів і всього, чого завгодно за допомогою соціальних мереж, форумів, блогів. Спочатку створюється контент, які користувачі соціальних платформ, в разі, якщо контент заманює, поширюють самостійно. Такий метод популярний за рахунок того, що повідомленнями з соціальні мережі люди можуть довіряти більше, цільова аудиторія обирається ефективніше, а інформація швидше доноситься до потрібної кількості людей.

SMM-технологія всім нам знайома, адже всі ми підписані на різні інформаційні джерела, групи, сторінки популярних газет або журналів, улюблених брендів і компаній в Facebook, Twitter і т.д. Майже у кожного відомого видання є своє представництво в соціальних мережах. Довіра до нього підвищує помітка зліва вгорі біля фрази «Офіційне співтовариство», що означає «верифікований користувач», тобто перевірений безпосередньо адміністрацією.

Через соціальні мережі простіше отримувати відгуки від цільової групи, вони вже адаптовані під мобільні платформи, вам не потрібно піклуватися про збільшення трафіку з пошукових систем, як у випадку зі звичайним веб-сайтом. Основна мета – продумати розумну та унікальну публікацію, яка б зацікавила потенційного клієнта, вона виконується у вигляді статті, зображення, відео, аудіо. У будь-який момент ви можете поспілкуватися з відвідувачами сторінки, відразу ж відповісти на всі його питання.

Просування інтернет-ресурсу за допомогою SMM дуже ефективно, особливо якщо ви вже маєте в своєму розпорядженні певну аудиторю та рейтинг в пошукових системах. Крім соціальних мереж, використовуються блоги, тематичні форуми, де обговорення створюються із застосуванням прихованого маркетингу, вірусного маркетингу (цільова аудиторія поширює рекламу самостійно).

Перевага SMM в тому, що просування охоплює тільки зацікавлених користувачів, реклама використовується приховано та не дратує.

Важливим є те, наскільки ви зможете піднести спільноті товар або послугу з хорошого боку, чітко визначити сутність пропозиції. Значних вкладень не потрібно, адже будь-яка соціальна мережа - вже розкручена платформа.

Проблемою наукових досліджень SMM є той факт, що в сучасності, не зважаючи на стрімкий розвиток популяризації мережі Інтернет, досі не існує єдиного універсального інструментарію ведення бізнесу у віртуальному просторі. Також слід зазначити, що система показників оцінювання ефективності заходів Інтернет-маркетингу теж вимагає уточнення. Метою статті є узагальнення розглянутих практичних аспектів маркетингової діяльності, що здійснюється онлайн, аналіз маркетингових проявів в українському секторі мережі Інтернет та визначення перспектив розвитку Інтернет-маркетингу в Україні. Інтернет-маркетинг розвивається швидкими темпами, поступово вдосконалюючи якісну сутність і форми проявів онлайн-діяльності, а також змінюючи управлінську спрямованість, пріоритети та підприємницьку поведінку суб’єктів ринку.

Проте нині Інтернет-маркетинг сприймається переважно як об’єднання двох основних складових: сукупності маркетингових інструментів онлайн-просування та сукупності технічних методів просування в мережі Інтернет. Більшість фахівців у цій галузі трактування цього поняття зводиться лише до процесу просування будь-яких товарів або послуг в Інтернеті або ще вужче, як рекламу у Всесвітній Мережі, чи навіть – винятково як банерну рекламу. Цей факт не дає змоги реально обґрунтувати та пояснити потенціал Інтернет-маркетингу в сучасному підприємництві. У глобальній мережі кожного дня з’являється все більше різноманітних суспільних груп та груп за інтересами (ком’юніті, форумів, блогів), де спілкуються маркетологи, спеціалісти з маркетингу, public relations (PR), рекламного просування, намагаючись зрозуміти основні тенденції переходу фізичного бізнесу у віртуальний простір і домовляючись про норми та правила Інтернет-маркетингу.

Ці процеси є найяскравішим свідченням того, що сучасне економічне суспільство гостро потребує запровадження певних форм офіційного теоретико-методологічного забезпечення правил, норм, причинно-наслідкових зв’язків, а також навчальних підручників і практичних тренінгів, які зорганізують хаотичні процеси економічного Інтернет-спілкування в єдину універсальну систему знань і вмінь. У світовій практиці Інтернет-маркетинг сприймається як цілий комплекс дочірніх галузей, що включають не тільки банерну рекламу та public relations, але й методики проведення маркетингових досліджень в Інтернеті, зокрема, вивчення попиту і споживчої аудиторії, освоєння алгоритмів формування та забезпечення високої ефективності рекламних кампаній, способів правильного позиціонування торгової марки на ринку, а також багато іншого. А, отже, через неправильне розуміння предмету вітчизняні фахівці не мають змоги використовувати можливості Інтернет-маркетингу на максимальних потужностях. Це, у свою чергу, не дає змоги підприємствам успішно використовувати віртуальний простір для вирішення своїх виробничо-комерційних завдань.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Ашманов И.С. Просування сайта у пошукових системах

  2. Вирін Ф.Ю. Інтернет-Маркетинг. Повний сбірник практичних інструментів.

  3. Гуров Ф. Просування бізнесу в мережі. Все про PR та рекламу у мережі.

  4. Евдокімов Н.В. Просування Web-сайтів. Дієва інтернет-комерція.

  5. Хенсон В. Інтернет-маркетинг.

  6. Міждисциплінарний словник з менеджменту.

Науковий керівник

к.пед.н., доц. Яресько К.В.