СТОРІТЕЛІНГ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ФОРМУВАННЯ ІМІЖДУ
УДК 338.233.79
Бібікова М.В., студентка 4 курсу
ХНЕУ ім. С. Кузнеця
Анотація: У статті піднімається питання про створення іміджу організації за допомогою сучасного інструменту просування «сторітелінг», який в 2019 році став новим трендом у PR. Визначено як «сторітейлінг» впливає на комунікацію з аудиторією. Які ще інструменти 2019 році потрапили до трендів та чи є вони настільки ефективними. Розглянуто особливості роботи і впливу даного інструменту для підвищення впізнаваності організації. Проаналізовано деякі компанії в яких вже використовувався такий прийом, як «сторітелінг».
Ключові слова: Сторітелінг, PR-діяльність, масова комунікація, тренди, цільова аудиторія, інструменти впливу, імідж.
Abstract: The article raises the question of creating an image of the organization with the help of the modern tool of promotion “storytelling”, which in 2019 became a new trend in PR. Defined as “storytelling” affects communication with the audience. What other 2019 instruments are in the trend and are they so effective? The peculiarities of the work and influence of this tool for improving the recognizability of the organization are considered. Some companies that already use such a method as “storytelling” have been analyzed.
Key words: Stortaelling, PR-activity, Mass communication, trends, target audience, instruments of influence, image.
Любов до історій в людях закладена на генетичному рівні. Будь-яка інформація виглядає більш захоплюючою і сприймається легше, коли вона представлена в форматі історії.
Communication Jobs після проведення нових досліджень називають топ-3 тенденції в PR на 2019 рік. Наприклад: сторітелінг, аналітика і передові ідеї, серед топ PR-тактик і тенденцій, які раніше посідали лише важливі місця, натомість зараз знаходяться у топі: сторітелінг (76%), дані та аналітика (75%), ідеологічне лідерство (70%), заміри (66%), контент-маркетинг (64%). Менш важливими на сьогодні є: прес-релізи (33%), нагорода програми (31%), інформаційний буклет (36%). За данними останього дослідження було виявлено що «сторітелінг» є найвпливовішим інструментом PR на 2019 рік.
Психологічний вплив на аудиторію набагато сильніший, якщо інформація представлена не в сухому вигляді, а з частиною історії. Звичайно, що цей прийом не міг бути пропущеним і в бізнес-середовищі. Тому і презентації нових ідей, рекламних концепцій, і продуктів почали супроводжуватись захоплюючими історіями. Цей метод був названий “Storitteling” – мистецтво оповіді. Щоб розуміти хто і де користується цим прийомом треба знати відмінні його риси, які роблять з звичайної презентації, цікаву, з викоританням сторітелінгу:
По-перше, характер – кожна історія повинна мати принаймні одну активну людину, це має бути головний герой, навколо якого відкриваються всі найцікавіші події.
По-друге, інтрига – просто читати про героя ніхто не буде, йому потрібен посил або виклик, щоб розігріти інтерес публіки. Також важливо, щоб всі події були логічно пов’язані і повинні мати свою структуру. Загалом, все як у традиційних історіях.
Майданчиків для застосування сторітейлінгу багато. Першим і основним є варіант використання історії там, де вона очікується, там, де використання такої історії буде доцільним і у аудиторіі не виникне зайвих запитань, тобто в секціях, форумах та зборах, такі заходи мають на увазі більш пильне знайомство з інформацією про компанію. Коли компанія подає на своєму сайті таку інформацію: “Наша компанія була заснована в 2001 році в Харкові…”, а далі ще на три сторінки символів сухої хронології подій, текст навряд чи буде прочитаний і не викличе жодних емоцій, які є запорукою, по-перше, лояльності, а по-друге, прихильності.
Важливим також є сюжет історії – це та річ, яка має бути продуманою від «А до Я», бо саме сюжет допомагає правильно витримати інтригу, виділити переломні точки та розказати про подолання перешкод. За допомогою цікавої розповіді про компанію, відкриваючи всі карти, ви стаєте ближчими до аудиторії, тепер перед ними не безособові машини для виробництва товарів, а звичайні люди, яким вдалось подолати труднощі.
Та виступи і конференції – це не єдині місця для використання цього прийому. Історії в портфелі також є важливою складовою іміджу. Сторітейлінг на сторінках в соціальних мережах з результатами діяльності компанії також дуже ефективний. Замість того, щоб нудно показувати, що ви зробили, розкажіть аудиторії детально, як ви це робили. Для цього підійдуть фото, відео, інфографіка або ціла прописана історія. Характером у цьому випадку може бути клієнт, проблему якого ви вирішили або команда, яка насправді вирішує цю проблему. Інтрига буде полягати саме у подоланні труднощів, що зустрічаються в роботі над завданням. Не треба боятись розповідати про них і не треба привчати клієнтів жити в рожевих окулярах, клієн має розуміти, що абсолютно гладким процес роботи не буває. Історія полягає в тому, як було вирішено проблему, які етапи було пойдено, які були народжені ідеї, як було обрано найкращий варіант.
Зараз 2019, а значить час Інтернету і до інструментів маркетингу ми можемо віднести нове направлення «діджитал сторітелінг» – це прекрасний інструмент, який дозволяє розповідати і доносити думки і почуття. Ще пару років і настане нова епоха – цифрового сторітеллінга.
Ще 15 років тому тексти публікувалися в Інтернеті за принципом аналогії: матеріал розміщувався на сторінку, розбивався на параграфи, забезпечувався декількома фотографіями, а зараз у зв’язку з тим, що збільшився потік інформації з появою соціальних мереж, ми навчилися фільтрувати контент і читати вибірково – але люди все ще хочуть читати і будуть читати тільки цікаву, продуману інформацію, створити яку фахівцям і допоможе сторітейлінг.
ЛІТЕРАТУРА
Аннет Симмонс Сторителлинг Как использовать силу историй // karraba.ru.
Кирилл Гопиус, Роман Масленников «Стопроцентный сторителлинг». – 2014.
Науковий керівник
к.е.н., доц. Яресько К.В.