ФУНКЦІЇ СТВОРЕННЯ РЕКЛАМНОГО СТИЛЮ ПРОДУКЦІЇ

УДК 336.748.1:339.747

Рудомьоткіна А.Л., студентка 4 курсу
ХНЕУ ім. С. Кузнеця

Анотація: В даній статті розглядаються функції, які допомагають вдосконалювати, створювати рекламну продукцію з певним дизайном, що має вплив на взаємний контакт з цільовою аудиторією. Показано, що функції комунікації між продукцією та покупцем, клієнтом грають в суспільстві велику роль: формують думки, світогляд, реакції, спонукають до виконання дії, можуть розвивати креатив. Головна перевага функцій це пояснення, як можна створити рекламний стиль продукції та мати вплив на людей.

Ключові слова: рекламна продукція, комунікації, функцїі комунікації, фірмова символіка, рекламна комунікація.

Abstract: This article discusses the features that help improve, create advertising products with a certain design, which has an impact on mutual contact with the target audience. It is shown that the functions of communication between the product and the buyer and the client play an important role in the society: they form opinions, world outlook, reactions, motivate the action, can develop the creative. The main benefit of the functions is the explanation of how you can create an advertising style of products and have an impact on people.

Key words: advertising products, communications, functions, corporate symbolics, advertising communication.

У нинішній час в Україні високими темпами розвивається рекламна продукція з фірмовою символікою і стає відмінним інструментом просування торгової марки компанії. Рекламна продукція – це всі рекламні матеріали, створені з метою залучення уваги потенційних клієнтів до певної події, збереження в їх пам’яті назви і логотипу компанії, утримання існуючих та залучення до компанії нових клієнтів [5]. Такі матеріали, як правило, використовуються у формі подарунків, сувенірів і безкоштовних рекламних зразків зацікавленим групам і учасникам заходів, дозволяючи компанії порадувати потенційного клієнта і в той же час покласти на нього частину роботи по рекламі.

Продукція з фірмовою символікою становить невід’ємну частину корпоративного стилю. Це найсильніший інструмент реклами та хороша можливість привернути увагу до своєї марки. Корисний або оригінальний сувенір з логотипом компанії – це і приємний знак уваги, і витончений спосіб нагадати про себе потенційному споживачеві.

Зараз, рекламна продукція стала по суті, єдиним способом виділити продукт і компанію із загальної маси аналогічних компаній і продуктів. Саме тому розробка рекламної продукції так важлива для її просування на виставках, майстер-класах, презентаціях та інших заходів. Зустрічаючи товар вперше, потенційний діловий партнер або простий покупець спочатку орієнтується на рекламну продукцію і по ній складає перше враження про якість товару. Головне завдання рекламної продукції – залишити пам’ять про компанію. Така продукція нагадує клієнту про набутий, колись товар або компанії, з якою він мав справу. Також рекламна продукція може стати предметом залучення нових клієнтів, за допомогою комунікації, яка з’являється протягом довгого часу.

Комунікація – це складний процес, що складається з взаємозалежних кроків, кожен з цих кроків необхідний для того, щоб зробити наші думки зрозумілими іншій особі. Кожен крок – це пункт, в якому, якщо ми будемо недбалі, і не будемо думати про те, що робимо, – зміст може бути втрачений [3].

Рекламна комунікація – це комунікація, що має естетичну або символічну цінність для одержувача. Рекламна продукція як засіб комунікації характеризується наступними перевагами (табл. 1):

Таблиця 1

Переваги рекламної продукції

1 Не викликає роздратування
2 Використовується протягом тривалого часу (за умови якісного виконання).
3 Є вторинна аудиторія (комунікація поширюється не тільки на одержувача рекламної продукції, а й людей, що оточують його: колеги, сім’я, конкуренти).
4 Відсутністю на сувенірному носії комунікації конкурентів.
5 Чітка цільова аудиторія.

Розглянемо основні функції комунікації [1]:

  • інформаційна;
  • соціальна;
  • експресивна;
  • прагматична;
  • інтерпретивна.

Інформаційна функція дозволяє регламентувати поведінку і діяльність учасників комунікації, координувати їх спільні дії. Вона може бути спрямована як на себе, так і на партнера, в ході здійснення цієї функції виникає необхідність вдаватися як до спонукання партнера до виконання якоїсь дії, так і до заборони якихось вчинків.

Соціальна функція полягає у формуванні та розвитку культурних навичок стосунків між людьми. Ця функція формує наші думки, світогляд, реакції на ті чи інші події. Адже культура не може існувати поза спілкуванням, тому що тільки в цих процесах людина, будучи суспільною істотею, може узгодити свої дії з діями інших людей, домогтися виконання соціально значущих цілей, та й просто стати людиною.

Експресивна функція проявляється у вираженні почуттів, емоцій в процесі комунікації через вербальні та невербальні засоби. Вони пов’язані з обраним стилем мовного спілкування, використовуваними невербальними засобами комунікації. Залежно від того, який спосіб передачі почуттів і емоцій обраний, експресивна функція може значно посилити або послабити інформаційну функцію комунікації. Особливе значення експресивна функція має для творчих людей, створюючи твори, які повинні бути оцінені іншими і в яких відбивається їх власне образне сприйняття світу та емоційне ставлення до нього.

Прагматична функція дозволяє регламентувати поведінку і діяльність учасників комунікації, координувати їх спільні дії. Вона може бути спрямована як на себе, так і на партнера, в ході здійснення цієї функції виникає необхідність вдаватися як до спонукання партнера до виконання якоїсь дії, так і до заборони якихось вчинків.

Інтерпретована функція служить насамперед для розуміння свого партнера по комунікації, його намірів, установок, переживань, станів. Різні засоби комунікації не тільки відображають події навколишньої дійсності, а й інтерпретують їх відповідно до певної системою цінностей і політичних орієнтирів.

Рекламний стиль продукції – це візуально-інформаційний комплекс, який включає в себе логотип, шрифт, колір, слоган і інші елементи, за допомогою яких компанія підкреслює свою унікальність. Рекламний стиль використовується як інструмент просування на ринок, конкуренції і залучення уваги покупців [2].

Згідно з визначенням Проніна С. [4], рекламний стиль – це сукупність прийомів, що забезпечують єдиний образ всім виробам фірми і заходам; поліпшують сприйняття і запам’ятовуваність споживачем не тільки товарів фірми, але і всієї її діяльності; а також дозволяють протиставляти свої товари і діяльність товарів і діяльності конкурентів.

Серед основних функцій рекламного стилю виділяють рис. 1:

Рис. 1. Функції рекламного стилю

Рис. 1. Функції рекламного стилю

Ці функції дозволяють споживачу без особливих зусиль дізнатися потрібний товар (фірму, послугу) за деякими зовнішніми ознаками. Також, якщо споживач одного разу переконався в якості продукції (послуг), то ця довіра буде в значній мірі поширюватися на всю іншу продукцію фірми. Крім того, наявність фірмового стилю само по собі викликає довіру.

Можна зробити висновок, що мета рекламного стилю – закріпити у свідомості покупців позитивні емоції, пов’язані з оцінкою якості продукції, її бездоганності, високого рівня обслуговування і забезпечити продукцію підприємства і саме підприємство особливою пізнаваністю. Таким чином, наявність рекламного стилю непрямо гарантує високу якість товарів і послуг, так як воно свідчить про впевненість його власника в позитивному враженні, яке він справляє на споживача.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Болотова А.К., Юрий Жуков. Психология коммуникаций. – М.: «Высшая школа экономики», 2015, – 496 с.

  2. Курушин В.Д. Дизайн и реклама. – М.: ДНК Пресс, 2001. – 272 с.

  3. Почепцов Г.Г. Коммуникативные технологии двадцатого века: учеб. пособие / Рефл-бук, 1999. – 229 с.

  4. Пронин С. Рекламисту о дизайне. Дизайнеру о рекламе. – М.: Бератор, 2004. – 168 с.

  5. Уэллс У., Бернет Дж., Мориарти С. Реклама: принципы и практика: Пер с англ. – СПб: «Питер», 1999. – 730 с.

Науковий керівник

к.е.н., викладач Голуб М.О.