ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДІВ SMM У PR-ЗАХОДАХ

УДК 004.738.5: 339.138

Cпалек В.М., студентка 4 курсу
ХНЕУ ім. С. Кузнеця

Анотація: У статті розглянуто поняття PR і PR-подій, адаптовані для 21 століття. Вплив інтернету на просування товарів і послуг в сучасному світі. Поява нової сфери маркетингу – SMM. Досіджено поняття Social Media Marketing і запропоновано узагальнений термін. Обґрунтовано необхідність вивчення SMM для PR-подій.

Ключові слова: PR, PR-події, SMM, просування, Інтернет.

Abstract: The article defines the concepts of PR and PR events adapted for the 21st century. The impact of the Internet on the promotion of goods and services in the modern world. The emergence of a new branch of marketing – SMM. The concepts of Social Media Marketing are considered and displayed in a generic term. The necessity of studying SMM in the framework of PR-events is grounded.

Key words: PR, PR-events, SMM, promotion, Internet.

PR (public relations) – це управління потоками інформації між організацією і громадськістю. Мета PR – створення позитивного образу організації в свідомості потенційного споживача, а також інших зацікавлених сторін [1].

Існує безліч факторів, які постійно впливають на PR – індустрію. По-перше, змінилася сама природа комунікаційного процесу у зв’язку з появою мережі Інтернет. По-друге, проблема глобалізації, яка практично знищує кордони і перетворює націаональний PR у частину міжнародного. По-третє, диверсифікація комунікаційних мереж. Бізнес стає комунікаційним [2].

Технологія переконливого впливу, яка історично належить саме PR, – це PR-подія.

PR має метою створення зони комфорту між кампанією та її клієнтами, і успіх залежить від того, чи включати при розробці PR стратегії використання інструментів SMM, тобто просування у соціальних мережах [3]. Тож виникає потреба у вивченні цього нового напрямку маркетингу – SMM, що має кілька визначень.

SMM (Social Media Marketing) – це маркетинг в соціальних медіа, тобто просування товарів і послуг в соціальних мережах, які сприймаються маркетингом як соціальні медіа [4].

Друге визначення: SMM – використання соціальних платформ як каналів для просування бренду і рішення інших бізнес-завдань [5]. У SMM в центрі уваги знаходяться самі соціальні платформи. SMM – це вид маркетингу, який має на увазі роботу з передплатниками на корпоративні акаунти, розширення бази фоловерів. Основна увага приділяється створенню контенту з максимальним вірусним потенціалом.

Інше визначення: SMM – маркетинг соціальних медіа. Просування бренду або продукту через соціальні платформи [6]. Перевага SMM в маркетингу полягає в тому, що таргетування соціальних медіа дозволяє точково впливати на цільову аудиторію, майже не зачіпаючи незацікавлених людей.

Отже, SMM – це просування в соціальних мережах, що має на увазі певну генерацію цікавих і корисних матеріалів, які користувач буде поширювати самостійно, підвищуючи обізнаність про бренд, його імідж, кількість читачів аккаунта і так далі. SMM – це певні дії в соціальних медіа з метою просування кампаній, товарів і послуг.

З огляду на те, що основним завданням PR є створення і поширення інформації, що дозволяє громадськості усвідомити політику і діяльність певної організації, необхідно правильно зорієнтувати цільову аудиторію і донести важливу інформацію для великої кількості споживачів. Саме це завдання можна вирішити за допомогою SMM-просування, що являє собою комплекс заходів, зокрема:

  • брендоване оформлення сторінок;
  • створення різних типів контенту згідно завданню (навчального, інформаційного, розважального і т.д.);
  • моніторинг трендових тем;
  • розробка і використання нових інструментів та форматів присутності у соціальних мережах;
  • постійне розширення аудиторії за допомогою рекламних кампаній;
  • оцінка репутаційних ризиків та заходи щодо нейтралізації негативних явищ;
  • вимір результатів просування.

Робота з соціальними мережами стає необхідною частиною PR-просування і формування репутації бренду.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Блэк С. Введение в паблик рилейшнз: [пер. с англ.]. Ростов н/Д : Феникс, 1998. 318 с.

  2. PR. Современные технологии. Москва : Гостехиздат, 2015. 264 c.

  3. Курбан О.В. PR у маркетингових комунікаціях: [Навчальний посібник]. Київ: Кондор-Видавництво, 2014. 246 с.

  4. Чернец В., Базлова Т., Иванова Э. Влияние через социальные сети. Москва: фонд «ФОКУС_МЕДИА», 2010. 200 с.

  5. Халилов Дамир. Маркетинг в социальных сетях. Москва: Манн, Иванов и Фербер, 2013. 376 с.

  6. Мейерсон Митч, Скарборо М. Основы Интернет-маркетинга. Все, что нужно знать, чтобы открыть свой магазин в интернете. Москва : Манн, Иванов и Фарбер, 2014. 320 с.

Науковий керівник

к.ф.н., доц. Просяник О.П.