ПОКРАЩЕННЯ ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ЗАНЯТЬ НА ПІДВІСНИХ РЕМЕНЯХ

УДК 796.412.24-057.875(045)

Соколюк О.В., Журавльова І.М., ст. викладачі
Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

Анотація: Здоровий студент – запорука розвитку держави у майбутньому. Нажаль студентська молодь дуже завантажена заняттями та домашніми завданнями, що знижує їх рухову активність. Це призводить до погіршення самопочуття. Для зацікавлення студентів до занять фізичними вправами, можна використовувати тренування на підвісних ременях. Які є незамінними в розвитку сили м’язів та профілактики багатьох захворювань.

Ключові слова: Підвісні ремені, студенти, фізичне виховання, здоров’я, м’язова сила.

Abstract: A healthy student is the key to the state’s future development. Unfortunately, student youth is busy with activities and homework, which reduces their motor activity. This leads to a deterioration of well-being. To attract students to exercise, you can use training on suspended belts. Which are irreplaceable in the development of muscle strength and the prevention of many diseases.

Key words: Hanging belts, students, physical education, health, muscular strength.

Освіта в нашій країні щодо здорового способу життя істотно відстає від світових стандартів. Вченими встановлено, що сама по собі цінність здоров’я носить не фундаментальний, а інструментальний характер. Здоров’я для багатьох є додатковим життєвим ресурсом, засобом для досягнення більш значущих цілей.

Гарне здоров’я – основна умова для виконання людиною її біологічних і соціальних функцій; фундамент самореалізації особистості. Та всім зрозумілий той факт, що хвороба обмежує людину в своїх діях та бажаннях. Оскільки стан нашого здоров’я впливає на нашу працездатність, то в його покращенні та підтримці повинна бути зацікавлена і наша держава.

Здоров’я студентів має стати базовим показником якості життя, успішності професійної діяльності а також стати провідним життєзабезпечувальним показником ефективності освіти.

Найголовніший фактор, що впливає на людину – це спосіб її життя. Він охоплює трудову діяльність, побут, форми використання вільного часу, задоволення матеріальних і духовних потреб, участь у громадському житті, норми і правила поведінки.

Нажаль студентська молодь не дбає про своє майбутнє і використовує свій час, для гострих відчуттів, задоволень і насолод, не замислюючись про наслідки. А саме їх спосіб життя зараз може стати основою професійних, посадових і особистих успіхів, а може лягти в основу розчарувань [1].

Як відомо, одним із головних факторів погіршення здоров’я студентів – це зниження їх рухової активності, недотримання режиму праці та відпочинку. Студенти сидять за партами, сидять за виконанням домашньої роботи, увесь їх день проходить в одній позі. Це призводить до погіршення постави, зору та інших наслідків. Також, це сприяє такому явищу, як дефіцит руху.

Не всі студенти можуть собі дозволити займатися самостійно після занять з багатьох причин: брак часу, коштів, бажання тощо. Тому дуже важливим є впровадження нових оздоровчих технологій під час секційних або звичайних занять з фізичного виховання. Однією з таких технологій є заняття на підвісних ременях [2, 3].

Фітнес індустрія не стоїть на місці. Кожного року ми бачимо появу нових тренажерів та обладнання Однією з найцікавіших є підвісний тренажер для вправ з вагою власного тіла. Виробники спортивного спорядження, такі як ТRХ і lifeline, дали нове життя тренувань з підвісними ременями, взявши за основу вправи, що виконувалися раніше гімнастами та спецназівцями, та перетворивши їх в модну новинку.

Зараз ми бачимо підвісні тренажери майже в кожному тренажерному залі України. Тренування з підвісними ременями ефективні та цікаві. Вони перетворюють обридлі, давно відомі вправи в складні і цікаві.

Вправи на підвісних ременях допоможуть розвинути м’язову силу, рівновагу і гнучкість. Вони підходять як для загальної фізичної підготовки так і для занять найрізноманітнішими видами спорту.

Вправи з підвісними ременями зараз використовують для тренування спортсменів майже у всіх видах спорту.

Тренування з підвісними ременями унікальним чином розвивають рівновагу, дозволяючи постійно вдосконалювати складні рухові навички. Якщо навчитися автоматично стабілізувати рівновагу середньою частиною тіла, то силові показники покращаться. Студенти, які займаються, стають сильнішими і витривалішими, статура у них покращується.

Найкращою якістю тренувань з підвісними ременями є їх доступність. Цими вправами може займатися кожна людина. На заняттях з підвісними ременями легко корегувати навантаження. Цими вправами займаються і літні люди для профілактики багатьох захворювань, і студенти – для покращення статури. Ще один великий плюс цих ременів – це їх мобільність. Їх можна взяти і додому причепити на двері та виконувати вправу. З ними можна займатися і на вулиці, треба лише знайти дерево.

Тренування з підвісними ременями, не тільки дають результати відразу або ж в перші тижні. Людина продовжує помічати подальший прогрес, оскільки її гнучкість буде постійно зростати і вона стане освоювати більше нових і складних рухів.

Під час тренувань з підвісними ременями в якості основного навантаження використовується вага власного тіла. Це навантаження створює сила тяжіння землі, що діє на людину. Отже, не потрібні ніякі додаткові обтяження.

Тренування з підвісними ременями особливі тим, що можна за бажанням спростити або ускладнити звичні вправи. Так, особливим чином налаштований підвісний тренажер, полегшить виконання таких базових вправ як присідання. Якщо людина не може жодного разу зігнути та розігнути руки в упорі лежачи від підлоги, то підвісний тренажер «зніме» 50 відсотків ваги тіла. Також можна використовувати підвісний тренажер для того, щоб збільшити навантаження на м’язи і ступінь нестабільності тіла, що змусить інтенсивніше працювати м’язи середньої частини тіла і зміцнить стабілізуючі м’язи плечей. В результаті людина стане сильнішою і витривалішою.

Тренування з підвісними ременями відносяться до числа вправ з нестабільним положенням тіла. Коли тіло тих, хто тренується, знаходиться в такому положенні, то доводиться докладати зусилля, щоб його стабілізувати, і при цьому в роботу включається більша кількість м’язів, які інтенсивніше працюють. Чим не стійкіше положення тіла, тим більше доводиться докладати зусиль, щоб стабілізувати його.

У системах підвісних тренажерів використовуються нееластичні ремені з регульованою довжиною та різними видами петель.

Тренування з підвісними ременями ефективні не тільки для зміцнення м’язів, але і для реабілітації після травм та їх попередження. Дані вправи допомагають поліпшити поставу і зміцнити хребет.

Переваги тренувань з підвісними ременями:

  • різноманітність вправ;
  • унікальне тренування рівноваги;
  • мала вага і компактність підвісного тренажера;
  • робота м’язів середньої частини тіла;
  • цікавість;
  • доступність і універсальність.

Тренуватися з підвісними ременями може кожен. Якщо дотримуватися техніки, ці вправи абсолютно безпечні. В ході виконання вправ важливо не те, що роблять, а те, як це роблять.

Це універсальний тренажер, з яким можна займатися кардіо-тренуваннями, силовими вправами, йогою і стретчингом, заняттями функціональної підготовки. Пропрацьовуються не тільки зовнішні, але і глибокі м’язи-стабілізатори, які не завжди доступні при звичайних тренуваннях [4].

ЛІТЕРАТУРА

  1. Бомин В.А. Здоровьесберигающие технологи в сохранении и формирования здоровья студентов: учебно-методическое пособие / В.А. Бомин, К.В. Сухинина. – Иркутск: Изд-во ООО «Мегапринт». 2014. – С. 10–25.

  2. Застосування сучасних фітнес-технологій у навчально-виховному процесі фізичного виховання (для студ. ВНЗ 3–4 рівнів акр.): метод. посіб. / В.В. Іваночко, В.М. Завійська, Л.В. Дмитренко. – Львів: Видавництво львівської комерційної академії, 2015. – С. 20-26.

  3. Кібальник О.Я. Застосування фітнес-технології для підвищення рухової активності та фізичної підготовленості підлітків: автореф. дис. … канд. наук з фіз. вих.: 24.00.02 / Оксана Яківна Кібальник. – Львів, 2008. – С. 3-10.

  4. Люн К. Тренировки с подвесными ремнями. / К. Люн, Л. Чоу: пер.с.англ. В.М. Боженов. – Минск: Попурри. 2016. – С. 11-45.