ФІЗИЧНИЙ СТАН СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
УДК 378.4
Руденко І.Д., студентка 1 курсу
ХНЕУ ім. Семена Кузнеця
Анотація. Мета дослідження — визначення та оцінка фізичного стану студентів ХНЕУ ім. С. Кузнеця. Були обрані методи: теоретичного аналізу та узагальнення; фізіологічні; математичні. Визначено, проаналізовано та підсумовано результати досліджень. Проаналізовано п’ять індексів оцінки ІФС з метою знайти найоптимальніший. З’ясовано, що найоптимальнішим індексом оцінки фізичного стану є методика Є.А. Пирогової. Визначено, що у студентів переважає середній та вище за середній рівень фізичного стану. Доведено, що найважливішим завданням є підтримка оптимального рівня фізичного стану за допомогою занять фізичним вихованням.
Ключові слова: фізичний стан, студент, індекс, фізична культура, спорт, розвиток, країна.
Abstract. The purpose of the research - The purpose of the work is to determine and assess the physical state of students of the Khneuschuk State Pedagogical University. S. Kuznets Were selected methods: theoretical analysis and generalization; physiological; Mathematical The results of the research are analyzed, analyzed and summed up. The five indexes of the IFS evaluation are analyzed to find the most optimal. It was found out that the most optimal index of physical condition evaluation is Y.A. Cake It is determined that students are above average and above the average physical condition. It is proved that the most important task is to maintain the optimal level of physical condition by means of physical education.
Key words: physical condition, student, index.
Фізичний стан, за визначенням Міжнародного комітету по стандартизації тестів, характеризує особистість людини, стан її здоров’я, статури тіла, конституцію, функціональні можливості організму фізичну працездатність та підготовленість. Розвиток організму людини відбувається гетерохронно і характеризується великою варіативністю індивідуальних значень різних показників фізичного стану людей одного і того ж паспортного віку [1].
Метою дослідження є визначення та оцінка фізичного стану студентів ХНЕУ ім. С. Кузнеця.
На думку І.В. Ауліка, фізичний стан - це певний рівень набутих людиною рухових властивостей і форм людського тіла, що визначається ступенем розвитку рухових якостей, антропометричними даними і станом здоров’я.
М.М. Амосов фізичний стан порівнює з рівнем розвитку аеробних можливостей людини, що служить кількісною мірою оцінки здоров’я.
Таким чином, ми вважаємо, що проблема визначення рівня фізичного стану студентської молоді є актуальною і такою, що потребує подальшого наукового дослідження.
Для моніторингу фізичного стану існує багато методів, більшість з яких є складними або не завжди доступними для кожного. Постає завдання пошуку найоптимальніших методів аналізу показників фізичного стану.
Нами було проаналізовано методики оцінки фізичного стану студентів з метою знайти найоптимальніший за такими показниками: необхідне обладнання, тривалість оцінки та недоліки. В ході аналізу було з’ясовано, що такою методикою оцінки фізичного стану є методика Є.А. Пирогової.
У методиці Є.А. Пирогової у якості вихідних даних використовуються наступні величини: вік, маса тіла, зріст, частота серцевих скорочень (після 5-хвилинного відпочинку в положенні сидячи) і артеріального тиску. Розрахунок рівня фізичного стану (РФС) рахується за формулою:
ІФС = Wмакс / (350 – 2,6 × вік + 0,21 × довжина тіла),
де: Wмакс = 700 – 3 × ЧСС – 2,5 × АТс – 2,7 × вік + 0,28 × маса тіла;
Wмакс – максимальна потужність, Вт;
ЧСС – частота серцевих скорочень за 1 хв;
АТ – середній артеріальний тиск, що визначають за формулою:
АТ = (АТс – АТд) / 3 + Атд [2].
Дослідження проводилося серед студентів 1-2 курсів ХНЕУ ім. С. Кузнеця з жовтня по листопад 2018 року. В дослідженні прийняло участь 192 студента (79 хлопців та 113 дівчат).
Оцінка рівня фізичного стану студентів проводилась на навчальних заняттях відділення настільного тенісу ХНЕУ ім. С. Кузнеця в групах фізичного та спортивного виховання. Проаналізувавши отримані дані, ми виявили рівень фізичного стану студентів.
Таблиця 1
Кількісні результати оцінки ІФС у студентів (за гендерною ознакою)
Фізичний стан | Всіх учасників | Дівчат | Хлопців |
---|---|---|---|
нижче середнього | 26% | 30% | 25% |
середній | 44% | 40% | 46% |
вище середнього | 25% | 24% | 25% |
високий | 5% | 6% | 4% |
Проаналізувавши результати оцінки індексу фізичного стану за методикою Є.А. Пирогової, ми визначили, що у студентів переважає середній та вище за середній рівень фізичного стану. Тож найважливішим завданням є підтримка оптимального рівня фізичного стану студентів.
ЛІТЕРАТУРА
Сітовський А.М. Диференційований підхід у фізичному вихованні підлітків з різними темпами біологічного розвитку (на прикладі школярів 7-х класів): автореф. дис. на здобуття наукового ступеню канд. наук з фізичного виховання і спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / А.М. Сітовський. – Львів, 2008. – 20 с.
Круцевич Т.Ю. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді : навч. посібн. / Т.Ю. Круцевич, М.І. Воробйов, Г.В. Безверхня. – К.: Олімп. л-ра, 2011. – 224 с.
Науковий керівник
ст. викладач кафедри ФВтаС Чередніченко А.В.