INSTAGRAM ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ПРОСУВАННЯ БІЗНЕСУ

УДК 316.74:004.946

Гвозденко Є.М., студентка 4 курсу
ХНЕУ ім. С. Кузнеця

Анотація:Враховуючи недостатню ступінь наукової розробленості, метою дослідження є виявлення доцільності і ефективності використання соціальної мережі Instagram для просування бізнесу. Розглянуто основні переваги сервісу та цілі, які можна досягти за допомогою рекламної кампанії у мережі.

Ключові слова: соціальна мережа, просування, бізнес, реклама, Instagram

Abstract: Given the insufficient level of scientific development, the purpose of the study is to identify the feasibility and effectiveness of using the social network Instagram for business promotion. The main advantages of the service and the goals that can be achieved with the help of an online advertising campaign are considered.

Key words: social networking, promotion, business, advertising, Instagram

Сучасний світ щодня виробляє великий потік інформації за допомогою Інтернету і соціальних мереж. Розібратися в ньому і зробити вибір досить складно. Багато компаній використовують різні види інтернет-реклами і обгрунтовано додають їх в свій медіа-лист. Ефективність бізнесу безпосередньо залежить від того, наскільки враховується в його рекламної стратегії посилення інтересу аудиторії до онлайн-контенту. Просування в соціальних мережах сприяє охопленню максимально широкої аудиторії. Подібні майданчики підходять для продажу абсолютно будь-якого товару, послуги або інформації. Багато користувачів інтернету заводять свої сторінки в соцмережах, часто користуючись відразу декількома сервісами. За допомогою реклами в соціальних мережах компанії можуть знаходити партнерів, співробітників, і таким чином сприяти розвитку свого бізнесу [1]. Залежно від сфери діяльності компанії, що просуваються товарів або послуг, враховується вік і рівень освіти користувачів, їх інтереси.

Згідно зі світовою тенденції поголовного підключення в онлайн простір, компанії з успіхом впроваджуються в мережу численними методами. Крім створення корпоративних сайтів, розміщення медійної і контекстної реклами на різних майданчиках, практично кожен власник бізнесу прагне активно брати участь в Social Media Marketing (SMM) і блогосфері. Актуальність даної теми незаперечна, так як сьогодні соціальна мережа Instagram користується високою популярністю і є серйозним майданчиком для демонстрації різних послуг. Вона полягає у виділенні найбільш ефективних методів просування за допомогою Instagram [2].

Тема просування в соціальних мережах є порівняно новою і ще недостатньо розроблена і забезпечена науковою літературою. В даному дослідженні були використані матеріали наступних авторів: Д. Халілова, А. Сенаторова, Д. Румянцева, А. Парабеллума, Н. Мрочковского, Д. Кремнева.

Враховуючи недостатню ступінь наукової розробленості, метою дослідження є виявлення особливостей і ефективності рекламних заходів в соціальній мережі Instagram для просування бізнесу, а також складання практичних рекомендацій.

Instagram – безкоштовний додаток для обміну фотографіями і відеозаписами з елементами соціальної мережі, що дозволяє знімати фотографії та відео, застосовувати до них фільтри, а також поширювати їх через свій сервіс і ряд інших соціальних мереж. У квітні 2012 року Instagram був придбаний компанією Facebook [3].

Можна виділити п’ять основних переваг Instagram:

  1. Допомагає формувати позитивний імідж в мережі.

Зареєструвавши аккаунт в Instagram, ви не тільки підвищите впізнаваність бренду, але також зможете дізнатися, що користувачі думають про якість представлених продуктів. Що їм подобається, що потрібно поліпшити або виключити.

  1. Завдяки поширенню смартфонів і планшетів, Instagram дає можливість постійно підтримувати контакт з передплатниками. При необхідності можна прорахувати, як часто і в який час користувачі бувають в мережі, коли відкривають нові пости, що відповідає їхнім інтересам. Заохочуючи аудиторію яскравими, цікавими фотографіями, ви автоматично збільшуєте запам’ятовування бренду.

  2. Instagram дозволяє легко вносити повідомлення, впливати на думку користувачів і поступово змінювати рекламну кампанію. Особливо корисна така можливість, коли потрібно зробити ребрендинг.

Спілкуючись зі своєю аудиторією і поступово додаючи нову інформацію, ви ненав’язливо готуєте фанатів до прийдешніх змін.

  1. Спілкування з передплатниками впливає на їх сприйняття і допомагає створювати вигідний образ компанії. Залежно від тематики підібраних фотографій, у користувачів створиться враження, що цей бренд створений для простих людей і повсякденному житті. А значить, він доступний для кожного, і їм потрібно скористатися, щоб не відстати від моди. Злегка скорегувавши тематику, ви створите образ, відповідний для хіпстера, просунутих любителів гаджетів, або для серйозних, ділових людей

  2. Instagram – зручний майданчик не тільки для залучення цільової аудиторії у взаємодію з брендом, але і для залучення інвесторів. Цей ресурс використовують представники середнього і малого бізнесу, відображаючи життя своєї компанії в фотографіях. Тому візуальний контакт може виявитися важливим кроком у збільшенні продажів [4].

Підрахунок лайків і пошуків допомагає маркетологам зрозуміти, які дії викликають найбільший відгук у їх цільової аудиторії. Інтернет-користувачі набагато активніше взаємодіють з брендовим контентом в Instagram, ніж в інших соцмережах.

В Instagram зосереджена основна цільова аудиторія сучасних брендів і компаній. Молоді люди у віці 18-30 років лояльно ставляться до акаунтів улюблених брендів, активно йдуть на контакт, що сприяє підвищенню успіху компанії.

Цілі, які можна досягти за допомогою сервісу, багато в чому ідентичні тим, що ставляться в стандартній маркетингової кампанії в соціальних мережах, а саме:

  1. Впізнаваність
  2. Лояльність
  3. Управління репутацією і зворотний зв’язок
  4. Лідогенераціі (отримання цільових звернень в компанію)

Для просування бізнесу за допомогою рекламної кампанії можна вирішити такі цілі:

  1. Збільшення продажів;
  2. Залучення трафіку на сайт;
  3. Підвищення впізнаваності бренду;
  4. Збільшення числа конверсій на сайті;
  5. Просування каталогу продуктів;
  6. Залучення людей, що знаходяться поруч з вашою компанією;
  7. Стимулювання інтересу до пропозиції;
  8. Збільшення кількості передплатників на Facebook;
  9. Збільшення кількості лайків і Шерінг;
  10. Збільшення кількості установок додатка;
  11. Збільшення кількості переглядів відео;
  12. Збільшення відвідуваності заходи;
  13. Підвищення довіри і лояльності до бренду [5]

Instagram – це потужний інструмент для просування. Завдяки цій соціальній мережі у брендів є доступ до величезної аудиторії, з якою можна спілкуватися, залучати, знайомити з продуктом і командою творців. Instagram є одним з найбільш високоперспективних соціальних сервісів для ведення бізнесу.